Wie zijn wij?
Tips van de trainers
Tips van de fysio en arts
Marathoncoach
Voedingstips
Loopschema's

Marathons International... You run, we care!

salad-1972745_960_7201
spaghetti-1604836_960_7201
asphalt-858669_960_7201
powerade-415710_960_7201
noodles-516635_960_7201

Voedingstips

  • Tip 1     Drink voldoende Zorg er voor dat je genoeg drinkt. Dit is met name een probleem als het kouder is. De dorstprikkel is dan minder, maar je verliest heus wel vocht. Kies dan voor thee en bouillon, of neem vaker een soepje tussendoor. Aanmaaklimonade met een beetje zout erin volstaat ook prima en is goede vervanger voor sportdrank.

  • Tip 2     Eet een koolhydraatrijke maaltijd de avond voor een marathon Bedenk dat je de marathon met name loopt op de voeding van de avond er voor. Tijdens het lopen van een marathon verbruik je o.a. veel koolhydraten. De avond voor een marathon is het dus verstandig om koolhydraatrijke voeding te eten, zoals bijvoorbeeld pasta.

  • Tip 3     Gezonde voeding Laat je niet gek maken door alle hypes. Luister naar je eigen lichaam en kijk wat jij nodig hebt. Dicht bij de natuur en zoveel mogelijk onbewerkt voedsel is nog altijd het beste. Een gezonde voeding is de basis van een gezond lichaam.

Na boeking van de reis krijg je toegang tot onze informatiepagina. Hier geven wij je regelmatig voedingstips.