Trainingsbegeleiding

Je marathonreis en je trainingsschema optimaal op elkaar afgestemd zodat jij het meeste uit je marathonbeleving kunt halen!

    Online gepersonaliseerd trainingsschema
     Topcoaching door topatleet Gert Jan Wassink
     Voor beginnende én ervaren lopers
    Elke training een schot in de roos!

Bij het trainen voor een marathon komt veel kijken. Iedereen zijn lichaam, doelen en persoonlijke situatie is natuurlijk anders. Waar de ene loper tevreden is met het uitlopen van een wedstrijd, gaat de ander voor een PR. We vinden het belangrijk dat jij gezond van start gaat, want met een goede voorbereiding is het lopen van een marathon ook veel leuker!

Om ervoor te zorgen dat jij fit van start gaat, hebben wij een partnership met Running Movements. Running Movements biedt gepersonaliseerde, data gestuurde hardloopschema’s zodat jij je doestelling kunt bereiken. Je trainingen worden geanalyseerd door Nederlands topatleet Gert Jan Wassink. De begeleiding is high end waarbij kwaliteit voorop staat. Bij het boeken van je marathonreis, kun je met een hoge korting gebruik maken van deze service.

 

Topcoach, topatleet & ondernemer

Hallo, mijn naam is Gert-Jan Wassink van Running Movements! Ik ben topatleet, trainer, coach en ondernemer. Hardlopen is mijn passie en dat laat ik terugkomen in mijn begeleiding. Standaard is maar gek! Als hardloper ben je uniek. Een persoonlijk schema met persoonlijke begeleiding van een coach zorgt ervoor dat je zo veilig, efficiënt en met veel plezier kan trainen. Die persoonlijke aandacht en persoonlijke begeleiding deel ik met Marathons International. Zowel Marathons International als ik met mijn bedrijf Running Movements, stellen jou als hardloper centraal.

 

Aanmelden trainingsschema

De stappen richting jouw medaille

Stap 1: Het zetten van je doel!

Om te weten hoe het schema moet worden gestructureerd, start je met het eind voor ogen. Wat is je doel dat je wilt gaan bereiken? Om je aan te melden bij Running Movements vul je het digitale intakeformulier in. Je geeft aan hoe vaak je op dit moment loop en wat je wilt bereiken. Deze informatie wordt gebruikt om je trainingsniveau en trainingsschema vorm te geven. De basis is hiermee gelegd.

Stap 2: Bepalen waar je staat

Het is belangrijk dat je traint op je eigen niveau. Wij geloven erin dat je moet hardlopen op je eigen niveau om te genieten van de hardloopsport. Na het invullen van het intakeformulier hebben ze hier wel een idee van, maar om je schema écht gepersonaliseerd te maken is er meer data nodig. Je rond hiervoor een gratis thuistest af waarna je coach je persoonlijke zone indeling maakt. Deze zone indeling begeleid jou tijdens je trainingen. Zo train je altijd op je eigen niveau en wordt er voorkomen dat je geblesseerd raakt. Elke training wordt een schot in de roos!

Als je next level wilt met je test, kun je een afspraak maken in het Runlab waar de coaches van Running Movements je uitvoerig testen.

 Stap 3: Elke training een schot in de roos!

Wanneer het tijd is om te trainen, is je hardloopschema klaargezet op je persoonlijke trainingsplatform. Je kunt je horloge hiermee synchroniseren, waardoor je trainingen naar je horloge worden geüpload. 

Tijdens de trainingen begeleid je horloge jou om te lopen op het juiste tempo en de juiste intensiteit. Hierdoor hoef je dus niet meer na te denken hoeveel herhalingen je nog moet: alles staat al voorgeprogrammeerd! Dit veraangenaamd je trainingssituatie enorm en zorgt ervoor dat je heel veel kwaliteit kunt leggen in je trainingen. Zo behaal je optimaal effect! Vervolgens worden je trainingen via het online geanalyseerd en ontvang je gerichte feedback.

 Stap 4: Het lopen van je marathon

Nadat je je maanden naar het moment hebt toegewerkt, is het eindelijk zover: de dag van de marathon! In je trainingen komt naar voren welke eindtijd realistisch is. Ook helpt je coach je met een schema waarop je de wedstrijd kunt gaan lopen. Zo ga je vol vertrouwen van start!

Trainingsmethode Running Movements

3 weken cyclus en het stoplicht effect 

Wij werken met een 3 weken cyclus, waardoor je schema goed geperiodiseerd is en je altijd optimaal zult herstellen van zware inspanningen. Je kunt hierbij denken aan een stoplicht. Wanneer je een training of trainingsweek diep in het rood hebt getraind, is het niet verstandig daarna weer zwaar te trainen. Een groene training is dan veel verstandiger, je wilt immers een goed trainingseffect en je moet je trainingen laten rijpen! Pas als je training rijp is, ben je toe aan een volgende zware prikkel. Met de oranje trainingen,  train je in het tussengebied. Dit wordt door vele lopers overgeslagen. Met je gratis thuistest of de test bij ons in het Runlab kunnen wij goed inkaderen wanneer jij nog in het GROEN, ORANJE of ROOD traint. 

Specifiek trainen

Elke training is een schot in de roos. Wij weten als geen ander wat nodig is om als hardloper te doen slagen. Ons schema is altijd specifiek op jouw doelstelling geschreven en sluit aan op jouw niveau. Voor een 5km moet je namelijk anders trainen dan voor een marathon. Het schema bevat specifieke trainingen die je helpen optimaal voorbereid je gewenste afstand te kunnen lopen.

Data gestuurd coachen

De manier waarop wij coachen maakt onze begeleiding uniek. Via Trainingpeaks of Polar coach ontvang je van ons je hardloopschema en wordt je door ons gecoacht. Hiermee heb je altijd je schema via de app bij de hand en communiceer je gemakkelijk met je coach. Dit werkt met bijna alle hardloophorloges of smartwatches. Twijfel je of jouw horloge dit kan? Geef het model door en dan zoeken we dit even voor je uit.

Kosten trainingsbegeleiding marathon

Er zijn verschillende mogelijkheden voor de online trainingsbegeleiding. Zo kun je kiezen tussen een schema van 4 of 12 weken, een half jaar of een jaar en dit afstemmen naar jouw doel. Door onze partnership, mogen wij je bij het boeken van je marathonreis het 12-weekse schema aanbieden met een mooie korting. In plaats van €159,99, betaal jij slecths €119,99! Hierin zit onderstaand allemaal inbegrepen:

    Persoonlijk marathonschema met goede periodisering
     Feedback op je trainingen
  ✓   Interactie met je eigen coach
     Uploaden van de trainingen in je eigen horloge
    Elke training een schot in de roos!

Wil je liever een langer schema of voor een andere afstand? Beijk dan de mogelijkheden op de website van Running Movements of neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Aanmelden trainingsschema